Na počátku roku 2014 vstoupila v platnost novela zákona o provozu na pozemních komunikacích (č. 56/2001 Sb.), která se přímo dotkla všech motoristů. Došlo ke zrušení tzv. polopřevodů a nastala nová situace při změně vlastníka v registru silničních vozidel. Před novelou stačilo dát vůz do polopřevodu, tj. odhlásit jej na nového vlastníka a ten si ho na sebe následně přihlásil. Důvodem změny zákona byla existence 700 tisíc vozidel v centrálním registru s nejistým osudem. Vozidla reálně neexistovala nebo neměla oficiálního majitele a řada z nich byla rozebrána na náhradní díly.

Šlo o vozy, které sice původní majitel řádně odhlásil, ale nový majitel nezaregistroval. Výjimkou nebyly situace, kdy doba takového převodu trvala i několik let. Když ale tato auta nebyla do určité lhůty řádně zaregistrována, byla trvale vyřazena z registru.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • 700 tisíc vozidel bylo v centrálním registru s nejistým osudem.
  • Novela zákona o provozu na pozemních komunikacích měla mj. zjednodušit administrativu.
  • Opak je pravdou a paradoxně i sami úředníci mají více práce.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.