Spotřeba benzinu pro automobily se za posledních patnáct let v Česku snížila přibližně o patnáct procent. Naopak prodej nafty se podle údajů Českého statistického úřadu ve stejném období zdvojnásobil. Aktuálně toto palivo ovládá víc než 75 procent českého trhu s pohonnými hmotami. Může za to mimo jiné rozmach dálkové nákladní dopravy, silnou roli hraje i obliba dieselových motorů u osobních aut. Aféře Dieselgate navzdory.

Nejčastějším argumentem pro pořízení vozu s naftovým motorem zůstává spotřeba. "Tento jednoduchý pragmatický názor funguje samozřejmě i v případě firem. U nich jde na prvním místě o náklady, a ekologie se proto tolik neřeší. Výjimkou mohou být státní instituce, které mají nějaké závazky vyplývající z nařízení vlády, například mají mít ve flotile aut podíl vozů s alternativním palivem. Anebo také společnosti, pro které je přechod na alternativní paliva způsobem sebereprezentace," říká Přemysl Žižka ze společnosti AZ Mobility, která se zabývá správou vozových parků.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Přes tři čtvrtiny pohonných hmot končí v nádrži dieselových aut.
  • Lidé utrácejí víc za palivo, jsou ochotni platit i za prémiová.
  • Vloni na naše silnice vyjelo 355 nových autobusů na CNG.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.