Spotřeba benzinu pro automobily se za posledních patnáct let v Česku snížila přibližně o patnáct procent. Naopak prodej nafty se podle údajů Českého statistického úřadu ve stejném období zdvojnásobil. Aktuálně toto palivo ovládá víc než 75 procent českého trhu s pohonnými hmotami. Může za to mimo jiné rozmach dálkové nákladní dopravy, silnou roli hraje i obliba dieselových motorů u osobních aut. Aféře Dieselgate navzdory.

Nejčastějším argumentem pro pořízení vozu s naftovým motorem zůstává spotřeba. "Tento jednoduchý pragmatický názor funguje samozřejmě i v případě firem. U nich jde na prvním místě o náklady, a ekologie se proto tolik neřeší. Výjimkou mohou být státní instituce, které mají nějaké závazky vyplývající z nařízení vlády, například mají mít ve flotile aut podíl vozů s alternativním palivem. Anebo také společnosti, pro které je přechod na alternativní paliva způsobem sebereprezentace," říká Přemysl Žižka ze společnosti AZ Mobility, která se zabývá správou vozových parků.

Zatím jste si přečetli méně než 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.