Před takovými šesti osmi lety byla většina lidí smířena s tím, že jít na úřad znamená čekat. Zjistit si předem, kdy je správný okamžik k návštěvě přepážky, nebylo možné. Buď měl člověk štěstí, nebo zabil několik hodin. Dnes už to ve většině měst jde a některá sdělují i aktuální čekací dobu. Objednávkový systém pro vyřizování osobních dokladů, dokumentů na matrice nebo Czech Pointu je v současnosti v podstatě samozřejmostí.

Elektronická komunikace s občany, šetřící čas oběma stranám, je součástí konceptu smart city a rychle se rozvíjí hlavně ve větších městech. Čím je ovšem město nebo obec menší, tím je digitalizace omezenější. Vedle nižší potřeby občanů komunikovat se svým malým obecním úřadem elektronicky jsou hlavní překážkou odborné kapacity.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Digitalizace v českých městech začíná zpravidla u informačních webových portálů.
  • Jejich funkce a možnosti pro snazší vyřízení nejrůznějších agend se pomalu rozšiřují.
  • Zatímco menší obce horko těžko zvládají web, některá větší města už spustila vlastní mobilní aplikace.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.