Třicetidenní výzva, které se manažer věnuje několik desítek minut až několik hodin denně, zaujala firmy natolik, že ji v různých podobách začínají zahrnovat do výcviku svých mladých manažerů nižší a střední úrovně. Někdy i v rámci zkušební doby. Co se od takového manažera očekává? Během třiceti dnů musí každý den splnit vždy jeden úkol. Jsou mu dopředu známy a sám si naplánuje celý měsíc tak, aby výzvu úspěšně dokončil. Náročnější úkoly tak připadnou povětšinou na víkend či svátek, krátké a lehké úkoly na dny, kdy má hodně práce.

Vlastní nápad na výzvu vznikl na začátku roku 2016 na katedře managementu Fakulty podnikohospodářské VŠE v Praze. Před několika měsíci opustila akademické prostředí a začíná oslovovat společnosti napříč obory. ManageMan Challenge využívá jako přístup k rozvoji takzvanou gamifikaci.

Co je cílem? Pro manažera lépe poznat sám sebe, opustit komfortní zónu, dozvědět se něco více o sobě, posunout hranice možného. Pro firmu lépe poznat nového pracovníka, zjistit, jak se dokáže vypořádat s jednotlivými úkoly i s výzvou jako celkem, jak ovládá základní manažerské činnosti, zde především plánování. Sebereflexe na konci splněné výzvy je pak podkladem pro konzultaci s nadřízeným.

Náročnost úkolů je různá i z toho důvodu, že každý člověk je jiný a má různé zkušenosti. Proto je výzva rozvržena tak, aby zde nalezl náročné úkoly extrovert i introvert, zkušený i méně zkušený, aby pro nikoho nebyla příliš jednoduchá nebo přespříliš obtížná. Navíc si částečně obtížnost úkolů volí v rámci jednotlivých dní i samotný manažer a to mimo jiné ukazuje na jeho připravenost poradit si s náročnými úlohami v nové práci. Jak to udělá? V rámci výzvy existuje například úkol nazvaný Inspirativní člověk s tímto zadáním: "Pozvěte někoho, kdo vás inspiruje, na pivo/kávu a promluvte si s ním. Úkol je splněn ten den, kdy dojde k pozvání. Musíte však následně udělat vše pro to, aby k setkání došlo. O koho se jedná? Jak to dopadlo?" Zde se může jednat o inspirativní sousedku, ale také o špičkového manažera ze Švédska, nebo top profesora managementu z USA. A právě zde se ukazuje, jak vysoko se nový manažer odváží mířit, ale zároveň, zda nestaví vzdušné zámky a je poté schopen splnit, co si předsevzal.

Mezi náročnější úkoly pro extroverty patří Hodina sám se sebou: "Najděte si klidné místo, kde se vám dobře přemýšlí, a alespoň na hodinu se zamyslete, co vás nejvíce baví a čemu byste chtěli věnovat čas svého života. Co to je za místo? A k čemu jste došli?" Jedná se o úkol, který pomůže zastavit se a zaměřit se na vizi svého života − koresponduje s tím, co manažer dělá, a s vizí společnosti, ve které hodlá pracovat? Pro introverty pak mezi náročnější úkoly patří kupříkladu Velký výlet z komfortní zóny: "Jezděte ve vaší firmě 30 minut výtahem ve frekventovaném čase a bavte se s lidmi o tom, na čem pracují. Co jste se dozvěděli? Jak jste se cítili?" Tento úkol pracuje s komunikativností, rozbitím stereotypu a rozvíjí základy networkingu. Krom toho umožní novému člověku rychle poznat spoustu nových lidí.

Úkoly se dále týkají kreativity, udržitelnosti, prokrastinace, hodnot nebo zodpovědnosti, a poskytují tak manažerovi širokou škálu příležitostí, jak lépe poznat sám sebe a posunout hranice svých možností.