Ekonomika roste, lidem rostou platy a je to vidět na jejich ochotě utrácet. Pocítí to i obchodní řetězce, pro které bude letošní rok v tržbách rekordní. Podle Českého statistického úřadu u nich lidé za první tři čtvrtletí roku utratili 204 miliard korun, o čtyři miliardy více než loni. Klíčové poslední čtvrtletí, do kterého spadají i vánoční nákupy, by mělo růstový trend jen potvrdit.

"České domácnosti od listopadu až do prosince vydávají na nákup rychloobrátkového zboží zhruba o 13 procent finančních prostředků více než v běžných měsících a nejvíc nakupují v hypermarketech," říká Ladislav Csengeri, ředitel GfK spotřebitelského panelu pro Českou republiku a Slovensko.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru