Příští týden v sobotu se slavnostně otevře poslední chybějící úsek dálnice D8 na Drážďany. Roky očekávané stříhání pásky však bude připomínkou jednoho z největších průšvihů českého dálničního stavitelství. O 15 let zpožděná a o miliardy prodražená investice, naposledy kvůli mohutnému sesuvu půdy z roku 2013, má však zároveň šanci změnit způsob, jak se v Česku plánují a připravují klíčové dopravní stavby.

Po špatných zkušenostech s D8 připraví tým vědců z Akademie věd a expertů z České geologické služby nová pravidla, aby se kolapsům při výstavbě dálnic předešlo.

Tento týden si vypracování těchto regulí objednalo ministerstvo dopravy.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.