Výsledky českých patnáctiletých žáků v jednom z nejznámějších celosvětových testování dovedností se mírně zhoršily. Mnohem horší je ale zpráva, že Česko patří ke státům s největšími rozdíly ve výsledcích v matematické, čtenářské a přírodovědné gramotnosti mezi školami i mezi jednotlivými kraji.

Nejhůře dopadli patnáctiletí studenti v Ústeckém a Karlovarském kraji. Nedostatečné výsledky tam má každý třetí žák, v celém Česku je to přitom každý pátý. "Pokud se rozdíly mezi školami budou prohlubovat, budeme muset přistoupit k mimořádným opatřením. Například vyslat na nejhorší školy nejlepší učitele," uvedl jako jedno z možných řešení náměstek ministryně školství Stanislav Štech.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Výsledky českých patnáctiletých žáků se v testování PISA mírně zhoršily, výrazně přibylo žáků s nejhoršími výsledky.
  • Nejvíce se Češi zhoršili v přírodních vědách, především kvůli tomu, že v hodinách neexperimentují a nebádají. Máme jedny z největších rozdílů mezi školami.
  • Podle náměstka ministryně školství Stanislava Štecha by v krajním případě mohlo pomoct posílání nejlepších učitelů na nejhorší školy.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.