Stát by si jako investor měl hlavně určit priority a být předvídatelný. Stavební firmy to potřebují, aby mohli správně plánovat, říká prezident společnosti Skanska Michal Jurka. Výstavba dopravní infrastruktury je podle něj sice součástí každého programového prohlášení, ale realita na trhu je nakonec úplně jiná.

Kolik procent obratu tvoří pro Skansku dopravní stavby?

Řádově větší polovinu našich tržeb tvoří dopravní infrastruktura.

Stát teď do téhle oblasti dává zhruba 80 až 90 miliard ročně. Je tohle částka, která stačí?

Pokud to bude předvídatelná suma, která se bude správně plánovat, tak se s tím dá fungovat. Náš obor potřebuje, aby existoval nějaký střednědobý rámec pro investice na tři až pět let, aby šlo s prostředky ze státního rozpočtu počítat, protože se na ně pak vážou další peníze z evropských fondů.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se