Ještě zásadnější změnou je však výčet paliv pro pohon automobilů, která si petrolejáři do snížení emisí mohou započítat: k biopalivům přibude například stlačený zemní plyn (CNG) nebo elektřina.

Pro zemní plyn hovoří to, že jeho emise CO2 jsou zhruba o pětinu nižší než u benzinu. Na tento pohon přitom jezdí mnohem více modelů než na elektřinu a jsou finančně dostupnější. Důvod pro úpravu zákona je jednoduchý: prodejci paliv vědí, že požadavek na snížení emisí je pro ně nereálné splnit pouze díky biopalivům. Prodeje biopaliv se výrazně zadrhly poté, co se cena ropy propadla na několikaletá minima, takže biopaliva začala být dražší než klasické ropné produkty. Dočasně skončila také tzv. daňová kompenzace v podobě úlevy na spotřební dani.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se