Z čistě technického hlediska nepřinesly vystavené exponáty žádné překvapení. Snad jen zaujaly některé aplikace v oblasti užitkových vozidel. Například nizozemský výrobce nákladních aut Emoss vystavoval nákladní vůz s baterií o kapacitě 120 kWh.

Emoss se specializuje na přestavbu běžných aut na vozy s elektrickým nebo hybridním pohonem. Jeho model EVER může být vybaven různě velkými přídavnými nádržemi. Díky té největší se zvýší dojezd vozu až na 900 km. Standardně se na nákladní vůz DAF přidávají dvě nádrže CNG, z nichž se obsluhuje malý CNG motor používaný také v osobních vozech GM/Opel. Tento malý motor slouží v tomto případě jako generátor elektrického proudu a během jízdy dobíjí baterii. Pouze s elektrickým pohonem 320 kW může nákladní vůz dojet až 100 km. Tím se hodí například pro zásobování ve městech. Výrobce nabízí nákladní vozy o nosnosti 18 až 50 tun. Těm nejmenším stačí výkon 230 kW. Prodejní cena se odhaduje na 350 tisíc eur.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se