Když bývalý generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn a koncernový patriarcha Ferdinand Piëch "lanařili" do svých služeb Herberta Diesse z automobilky BMW, dobře věděli, co dělají. Tento muž, který se u největšího světového výrobce luxusních aut osvědčil při nekompromisním stlačování nákladů, sedí od loňského července v představenstvu VW. A má v něm velké slovo, neboť odpovídá za hlavní koncernovou značku.

Je také hlavním strůjcem nové dlouhodobé strategie Volkswagenu, kterou včera představil v sídle firmy ve Wolfsburgu. Nazývá se Transform 2025 plus a jejím nejdůležitějším cílem je pozvednout hlavní značku. Na osobní vozy značky Volkswagen připadá zhruba polovina koncernového obratu, ale sotva sedmina provozního zisku.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru