Před čtyřmi lety přišel odbor dopravy na radnici v Kolíně ze dne na den o šéfa a tři úředníky. Jedno listopadové ráno je zkrátka odvedli policisté. A později obvinili celkem 21 lidí z toho, že jednoduchými triky dělali ve velkém z kradených aut čistá, bez poskvrnky: u vozů dovezených z Německa majitelé bazarů zkrátka zfalšovali údaje v technickém průkazu, na motoru přerazili VIN kód − číslo jedinečné pro každé auto. A úředníci pak na vše dali razítko.

Taková česká chobotnice, jak se ostatně i celá policejní akce jmenovala. Celé je to vlastně klasický příběh, jak dnes funguje trh s kradenými auty. Nebo spíš, trochu ošklivým slovem řečeno, legalizace vozů − těch, které zkrátka lidé jednoho dne nenajdou na parkovišti u hypermarketu nebo před domem. Protože Česko se stalo během posledních let jednou z nejvyhledávanějších zemí pro zloděje, kteří mají v garážích BMW a mercedesy ukradené po celé Evropě a potřebují je pustit do světa s novým životopisem, díky němuž už nikdy nikdo nebude zkoumat jejich původ.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.