Karel Janeček má filantropických aktivit tolik, že se v nich člověk snadno ztratí. Muž, který zbohatl na algoritmickém obchodování na finančních trzích a v posledních letech už se z řízení své společnosti RSJ spíše stáhl, rozvíjí Nadaci Karla Janečka, Fond pro podporu vědy a výzkumu (Neuron), Nadační fond proti korupci či Nadační fond pomoci. A pak řadu dalších, především neziskových projektů už bez slova "nadace" v názvu.

"Rozhodně se ale nepovažuju za filantropa v pravém slova smyslu. Filantrop je povolání a já se těmto aktivitám nevěnuji naplno. Mám své fondy, z nich podporuji nadace a některé projekty, ale osobně se tím zabývám jen zlomkem svého času a energie," říká Janeček. Filantropem je podle něj například Petr Sýkora, známý svou nadací Dobrý anděl.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru