Loni v Česku zemřelo přes sto tisíc lidí a většina zesnula v anonymním prostředí nemocnic − daleko od svých domovů i blízkých. Možnosti dožití smrtelně nemocných ve známém prostředí, kde jim rodina poskytne psychickou podporu a lékař utiší jejich bolest léky, byly přitom značně omezené.

"Provoz kamenných hospiců, které se o důstojné dožití takových lidí starají pár dní před jejich smrtí, hradí zdravotní pojišťovny jen zčásti. Mobilní hospice, jež o lidi pečují přímo doma, přitom nedostávají skoro nic," vysvětluje šéfka nadačního fondu firmy Avast Jarmila Baudišová. Ta nadaci, která každoročně hospicům rozdělí desítky milionů korun, řídí už šest let na žádost svého muže Pavla a druhého spoluzakladatele známé české antivirové společnosti Eduarda Kučery.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru