Sedmnáctiletý Martin Novák měl počítače od dětství rád. Je to takový ten typ, co ze školy běží domů, aby si v pokoji zapnul mašinu a buď si na ní zkoušel něco programovat, nebo pařil hry. Ostatně jeho snem je pracovat jednou pro firmy jako Ubisoft (vyvinuli hru Assassins Creed), Electronic Arts (série FIFA) nebo Blizzard Entertainment (Warcraft). A jeho spolužák, o něco plašší Jiří Pavlík, je na tom dost podobně.

Do maturity jim oběma zbývá ještě rok a půl, o svém dalším směřování (nástup na vysokou školu, pak místo v dobře šlapající IT společnosti) ovšem nepochybují včetně toho, že svou budoucnost nevidí za oceánem v Silicon Valley, ale spíš v Evropě. "Já už mám pracovní nabídky teď," poznamenává Novák.

Zatím jste si přečetli méně než 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru