Zatímco v letech ekonomické krize domácí spotřeba balených vod, džusů či limonád klesala a na vzestupu byla voda z kohoutku, loni se situace obrátila. Češi vypili na hlavu 212 litrů nealkoholických nápojů, tedy meziročně o šest procent více. Plusové znaménko se v tomto srovnání objevilo poprvé od roku 2008.

Jedním z důvodů růstu bylo výjimečně teplé loňské léto s třemi desítkami tropických dnů. "Letos bylo tropických dnů výrazně méně, platí ale, že se celý nealko trh začíná zvedat," míní finanční ředitel Kofoly Daniel Buryš. Jeho slova potvrzují i v pondělí publikované výsledky Kofoly za prvních devět měsíců roku. Na domácím trhu Kofola v tržbách meziročně posílila o sedm procent.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru