Zatímco v letech ekonomické krize domácí spotřeba balených vod, džusů či limonád klesala a na vzestupu byla voda z kohoutku, loni se situace obrátila. Češi vypili na hlavu 212 litrů nealkoholických nápojů, tedy meziročně o šest procent více. Plusové znaménko se v tomto srovnání objevilo poprvé od roku 2008.

Jedním z důvodů růstu bylo výjimečně teplé loňské léto s třemi desítkami tropických dnů. "Letos bylo tropických dnů výrazně méně, platí ale, že se celý nealko trh začíná zvedat," míní finanční ředitel Kofoly Daniel Buryš. Jeho slova potvrzují i v pondělí publikované výsledky Kofoly za prvních devět měsíců roku. Na domácím trhu Kofola v tržbách meziročně posílila o sedm procent.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se