Pozornějšímu pozorovateli jistě neušlo, kolik věcí kolem nás vysává digitální habitat. Tak třeba takový budík − kdysi měl každý svůj materiální, skutečný, opravdový kovový budík, který mu zcela reálně tikal na nočním stolku a měl na starosti jednu jedinou věc − hlídal čas a zejména čas vstávání. Těchto skutečných budíků ubylo, zmizely z reality, vymřely.

Podobný osud postihl stopky, papírové kalendáře, knihy, DVD, fotky, kamery. Seznam objektů, které digitálně-mobilní revoluce pojedla − či vyluxovala nebo vstřebala −, je nemalý. A stejně jako se říká o lidech, že jsou to, co jedí, platí totéž možná ještě více o digitalizaci. A tak docházíme k jistému paradoxu: méně lidí dnes vlastní skutečný foťák, ale foťák má dnes skoro každý − rozuměj "foťák" v digitální podobě v mobilu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru