Poslední výsledky amerických bank přinesly opatrný optimismus. Bank of America vykázala největší kvartální zisk od finanční krize, dobrých výsledků dosáhly také Citigroup a JPMorgan Chase. Důvody hledejme především v obchodování s cennými papíry, zejména dluhopisy. Paradoxně pomohl i zvýšený počet obchodních příkazů související s nejistotou po brexitu a rychle se měnícími názory na vývoj monetární politiky.

Části bankovnictví zaměřené na fyzické osoby a korporátní klienty jsou pod stálým tlakem prostředí nízkých sazeb. Jak dalekosáhlé důsledky to může mít, ukazuje případ americké banky Wells Fargo, jejíž zaměstnanci sáhli k netradičním praktikám naplňování prodejních cílů. Otevírali klientům nové účty bez jejich vědomí. Připomíná to kauzu České pošty, kde zaměstnanci kvůli splnění cílů prodávali vedlejší produkty svým rodinným příslušníkům nebo sami sobě.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru