Nejdřív dal na prezidentskou kampaň Hillary Clintonové dvacet milionů dolarů, potom dalších patnáct. Spoluzakladatele Facebooku Dustina Moskovitze přitom nikdo z demokratických předáků neviděl na žádné stranické akci a neoslovil ho s žádostí o dar. Do chvíle, kdy před šesti týdny poslal první peníze, nikdo netušil, že by chtěl demokraty před volbami, které se konají 8. listopadu, podpořit.

Demokraté přitom v Silicon Valley dárce takového formátu dlouho hledali. Nejen proto, že potřebovali vyvážit podobné dary pro republikánského soupeře Donalda Trumpa, ale také chtěli získat někoho, kdo osloví mladší generaci.

"Dá se to přirovnat k jednorožci. Nikdy neuvidíte člověka bez předchozí stranické aktivity takhle nastoupit do kampaně a přispět takovou částkou," řekl zpravodajskému serveru Politico Chris Lehane, který je veteránem demokratických kampaní a na starosti má získávání peněz od zakladatelů technologických firem v Kalifornii.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.