Slabší koruna naší firmě zlepšila výsledky, na druhou stranu ale zkomplikovala rozhodování o investicích. Potřebujeme je plánovat na deset až patnáct let dopředu, nejistota kolem koruny naše propočty boří, říká Miloš Pavliš. Ten je už deset let generálním ředitelem firmy ­Adfors, která vyrábí technické textilie ze skelného vlákna pro stavebnictví. Roční tržby má téměř sedm miliard korun a patří do francouzské skupiny Saint-Gobain, která do podniku v Litomyšli hodlá během letoška investovat velkou část z 1,3 miliardy korun.

HN: Jaký dopad na vaši firmu mají změny kurzu?

Jsme velká exportní firma, vyvážíme přes 80 procent produkce, to je přes pět miliard korun ročně. Většina míří do zemí eurozóny a ceny jsou v eurech. Ve své funkci jsem už deset let a pamatuji doby, kdy koruna byla naopak relativně silná, euro bylo pod 24 korunami. Kurz je pro naši firmu velké téma. Jednak ovlivňuje hospodářské výsledky, ale také pohled našich zahraničních akcionářů, zda nadále do firmy v Česku investovat.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru