Výrobce a prodejce známého nápoje Kofola řeší, jak zvýšit cenu svých akcií. Ta od vstupu firmy na pražskou burzu v prosinci loňského roku spadla už více než o pětinu (z 510 korun za akcii na 399,90). Firmu trápí i situace v Polsku a případné investory pak nižší ziskovost celé skupiny. "Aktuální kurz akcií nás netěší. Diskutujeme s akcionáři o tom, jak tento problém vyřešit," říká finanční ředitel Kofoly Daniel Buryš.

Podle Buryše buď stávající velcí akcionáři − rodina Jannise Samarase (51 procent) a fond Enterprise Investors (37 procent) − nabídnou další část svých podílů na burzu, nebo se firmě podaří některá z rozpracovaných akvizic. Tak velká a finančně nákladná, že si vyžádá vydání nových akcií a jejich umístění na burzu.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru