Po sedmnácti letech vývoje letos v dubnu poprvé vzlétla černá ultralehká "stíhačka" z dílny techniků z ČVUT. Stroj, který má vlastnosti proudového letounu, ale může ho řídit každý, kdo má průkaz na sportovní letadlo. Sériově se má začít vyrábět nejspíš až za tři roky, příští týden ale autoři ukážou další "tvář" letounu vyrobeného speciální metodou z uhlíkových vláken nasycených pryskyřicí.

Na výstavišti v Letňanech, kam se na zbrojní veletrh a fórum Future Forces sjedou české i zahraniční armádní špičky nebo ministři obrany, se UL-39 Albi II představí v pozměněné verzi, s jiným motorem, tedy jako vojenské letadlo. Strojaři z ČVUT a firem Jihlavan airplanes a LA Composite jej prezentují jako cvičný letoun pro začínající vojenské piloty.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Praha bude hostit fórum a výstavu, na níž se podílelo 400 expertů z NATO a partnerských zemí.
  • Na Future Forces Forum se sjede i šest ministrů obrany ze zahraničí.
  • Čeští i zahraniční zbrojaři s nimi mohou dojednat byznys.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.