Ve vydávání platebních karet se schyluje k novému souboji dvou dominantních hráčů. Firma Visa, kterou v posledních pěti letech z pozice jedničky v Česku odsunula MasterCard, plánuje stát se znovu lídrem trhu. "Konkurence nabízela vydavatelům karet vyšší poplatky od obchodníků a nižší poplatky za výběry z bankomatů. Naše znevýhodnění ale končí. Chceme proniknout i do bank, které naše karty nevydávají, a za pár let být znovu jedničkou trhu," tvrdí regionální ředitel Visy pro Česko a Slovensko Marcel Gajdoš.

Podle Sdružení pro bankovní karty činil podíl Visy na celkovém počtu vydaných platebních karet v Česku na konci prvního čtvrtletí 38,4 procenta. Na celkovém objemu plateb u obchodníků dosahoval 41,4 procenta. Ve stejném období byl podíl MasterCard na kartách 61,4 procenta a na platbách 58 procent.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru