Tradiční nákupy počítačů pro studenty v období „zpátky do školy“ nepřinesly vytoužený zvrat. Počítačů se prodalo o deset milionů méně než před rokem. Pokles prodejů o 5,7 procenta na 69 milionů kusů nevypadá dobře, podle společnosti Gartner však jde o mírné zlepšení trendu. Před rokem byl pokles téměř osmiprocentní.

Záporné číslo v kolonce růst má také světlou stránku – vyspělé trhy jako je USA nebo západní Evropa hlásí stabilizaci, v USA činí meziroční rozdíl v počtu prodaných počítačů pouhých 50 tisíc kusů, což je 0,3 procenta prodejů. Nejvíce naopak ztrácí asijské země v čele s Čínou.

Pokud by analýza společnosti Gartner hodnotila pouze notebooky a zařízení 2v1, byl by výsledek čistě pozitivní, ale ani mírný růst prodeje notebooků nedokázal zvrátit pokles v oblasti desktopů, tedy stolních počítačů. 

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru