Bezhotovostní placení vyhrává souboj s hotovostí. Lidé na celém světě stále více platí kartami v kamenných i internetových obchodech a stejně je tomu také u nás. Češi v posledních letech patří k největším uživatelům inovací od bezkontaktních karet, kde počtem plateb na jednu kartu zaujímáme první příčku na světě, až po mobilní platby. Inovací a změn v sektoru platebních služeb bude ale mnohem více.

Dlouho byly platební karty jen pohodlným a bezpečným doplňkem při našich nákupech doma nebo v zahraničí, ale od 90. let minulého století jejich používání výrazně vzrostlo. Jestliže v roce 1990 dosáhl objem plateb a výběrů hotovosti provedený kartami MasterCard, Visa, American Express, Diners Club a JCB dohromady 744 miliard dolarů, v roce 2015 to bylo již 13 bilionů dolarů. To je více než 17násobný růst za 25 let.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru