Dokonce ani selfie z vás moderní levicovou stranu s charismatickými kandidáty nevyrobí. Toto bolavé poznání si z krajských a senátních voleb odnáší sociální demokracie, která zemi zaplavila plakáty s podivnými skupinkami lidí, kteří si v nepravděpodobných pozicích pořizovali společné fotky mobilem.

Na jaře strana ambiciózně mluvila o "budování značky" pomocí kampaně Srdce bije vlevo, která měla lidi v narážce na konkurenční ANO přesvědčit, že "stát není firma, ale společenství lidí". Volební manažer avizoval, že kampaň použije "svižná sdělení" v západním stylu, a inspiraci hledal u britských labouristů a primárek americké Demokratické strany. Mluvilo se o "teasingu", "mediaplánech" i "sociologickém testování".

Akorát to pak šlo nějak do háje. Viděli jsme naleštěnou kampaň, ze které postupně vypadávaly staré dobré upatlané metody z 90. let.

Ve Středočeském kraji hejtman Miloš Petera neodolal, aby se nepřiživil na tématu migrační vlny, které slíbil čelit "těžkou vahou". Pak ho trumfl severomoravský Miroslav Novák, který se vytasil s fantasticky blbým videem, v němž se těšil, jak "z Pražáků" vytáhne peníze na dálnice a nebude poslouchat jejich "cypoviny".

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se