První porevoluční generace českých podnikatelů budovala rodinné podniky v náročných podmínkách. Začínali od nuly, bez peněz a zkušeností předchozích pokolení. V záplavě práce a problémů tak obvykle neměli čas řešit rodinné vztahy ve firmě ani nastavovat pravidla vzájemného fungování. Shoda na základních hodnotách a principech je přitom klíčová pro to, aby podnikatelé ustáli střet byznysu a citů a dokázali firmu úspěšně rozvíjet.

"Častý problém rodinného podnikání je špatná komunikace. Pokud se členové rodiny nedomluví na směřování firmy, vytvářejí se rozdílná očekávání, která vedou ke konfliktům. Hádky jsou přitom nejčastější příčinou rozpadu rodinných firem," upozorňuje advokát a poradce pro rodinné firmy Stanislav Servus, který je společníkem advokátní kanceláře Dvořák Hager & Partners.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se