První porevoluční generace českých podnikatelů budovala rodinné podniky v náročných podmínkách. Začínali od nuly, bez peněz a zkušeností předchozích pokolení. V záplavě práce a problémů tak obvykle neměli čas řešit rodinné vztahy ve firmě ani nastavovat pravidla vzájemného fungování. Shoda na základních hodnotách a principech je přitom klíčová pro to, aby podnikatelé ustáli střet byznysu a citů a dokázali firmu úspěšně rozvíjet.

"Častý problém rodinného podnikání je špatná komunikace. Pokud se členové rodiny nedomluví na směřování firmy, vytvářejí se rozdílná očekávání, která vedou ke konfliktům. Hádky jsou přitom nejčastější příčinou rozpadu rodinných firem," upozorňuje advokát a poradce pro rodinné firmy Stanislav Servus, který je společníkem advokátní kanceláře Dvořák Hager & Partners.

Zatím jste si přečetli méně než 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru