Tuzemské nákupní galerie zastarávají. Více než polovina z celkových 2,52 milionu metrů čtverečních ploch je starší 10 let a z toho menší nebo větší modernizaci jich má za sebou už 27 procent. Ve své čerstvé studii to uvádí poradenská společnost BNP Paribas Real Estate. Ta mezi nákupní centra, která prošla takzvaným remodelingem, počítá jednak budovy postavené za poslední dvě dekády a jednak obchodní domy Prior z doby před rokem 1989. Převážnou většinu tuzemských nákupních center však tvoří novostavby.

Časem se opotřebovávají stavební materiály a technologie a mění se vkus i nákupní zvyklosti zákazníků. Přibližně po 10 letech provozu je proto nákupní centrum zralé na nějakou formu úpravy − alespoň estetickou. Řada českých měst je nákupními centry přesycena a nový design a nové prodejny za běžných okolností zvýší jejich návštěvnost.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se