Dvaatřicetiletý Vratislav Šmída si v posledních dvou letech prošel tím, co zná spousta mladých podnikatelů. Obcházel potenciální investory a přesvědčoval je, aby do jeho firmy vložili peníze a pomohli mu expandovat. Nakonec uspěl, ale pár odlišností od klasických startupistů by se našlo: jednak nesháněl finanční anděly v Silicon Valley, ale na Novém Zélandu, jednak nerozjíždí počítačovou, ale kulinářskou firmu. Žádný nový Twitter ani Facebook nebo Snapchat, nýbrž ZeLi. Specializuje se totiž na zelí.

"Zelí jsem si v počátcích krouhal sám na velkém kruhadle z roku 1888, které jsem si dovezl z Dolan. Vyrábím ho podle tradičních receptur, které jsem si přivezl z mého rodného kraje. Kouzlo a tradice střední Evropy tady mají sílu," říká. A dodává: "Trpělivě vysvětluju Novozélanďanům, co to kysané zelí je a jak je zdravé pro lidský organismus. Většina z nich má špatné zkušenosti s vařeným zelím z Německa a křupavé kysané zelí vůbec neznají. Když je přesvědčím, aby ochutnali, většinou se stanou mými zákazníky."

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.