Vyběhnout s krokoměrem na ruce do parku, připnout si podobný přístroj před cestou do práce nebo cvičením v posilovně a průběžně sledovat spálené kalorie je čím dál populárnější. Samotní "digitální trenéři" ale ke snižování váhy nepomáhají, ukazuje jedna z prvních studií. Dva roky probíhal průzkum, který odborníci publikovali v časopise Journal of the American Medical Association. Tvrdí dokonce, že lidé, kteří technologické vynálezy na měření aktivity používali, zhubli méně než ostatní.

Vědci rozdělili 500 lidí do dvou skupin, které měly dodržovat stejný jídelníček i cvičení. Jedna skupina dostala pro sledování svých výsledků "chytrého pomocníka" a druhá ne. Zatímco ti, kteří nemohli sledovat své výkony, zhubli v průměru o 5,9 kilogramu, druhá skupina pouze o 3,6 kilogramu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru