Letos se v tuzemsku dokončí výrazně méně nákupních parků než v roce 2015. Důvodem je to, že český trh jich má už dost. Kromě toho, že docházejí vhodné lokality, brzdí výstavbu nových nákupních parků i pomalý proces získávání stavebních povolení. Zatímco loni v Česku otevřelo 14 retail parků, v letošním roce to má být podle společnosti Cushman & Wakefield celkem jen šest. To je při přepočtu na celkovou plochu 40 tisíc ku 18 tisícům metrů čtverečních.
"Na tisíc obyvatel v České republice připadá 78 čtverečních metrů v nákupních parcích," komentuje Jiří Kristek z poradenské společnosti Cushman & Wakefield. Česko má po Slovensku druhou nejhustší síť v regionu středovýchodní Evropy. "V celoevropském kontextu má nejrozvinutější trh Německo se 104 metry na tisíc obyvatel," dodává.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru