Česká pojišťovna zůstává zhruba s dvacetiprocentním podílem lídrem trhu životního pojištění i v době, kdy se tato oblast potýká s propadem prodejů. V polovině roku 2016 se podle statistiky České asociace pojišťoven objem předepsaného pojistného meziročně propadl o více než dvě procenta, o rok dříve to byla dokonce čtyři procenta. Podle Marka Jankoviče, generálního ředitele České pojišťovny, ale za propadem stojí trend, který je zdravý.

Pokles o 7,5 procenta hlásí na konci první poloviny roku 2016 i Česká pojišťovna. Podle Jankoviče jsou pro to dva hlavní důvody. "Maturuje nám určitá část portfolia z minulosti, takže pojistky se dožívají konce a pojišťovna vyplácí klientům pojistné plnění, takzvané dožití. Tím druhým momentem potom je neustále se zvyšující podíl pojistného na zajištění proti riziku nemoci a úrazu," vysvětluje a dodává, že odklon od investic přes životní pojištění k čistému zajišťování rizik je jev, který svědčí o vyspělosti českého trhu, na druhé straně má ale zároveň dopad na objem pojistného.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.