Tím nejdůležitějším modelem značky Hyundai v Evropě se má stát nová generace vozu i30, kterou představitelé značky premiérově odtajnili ve Frankfurtu.

"Tento vůz významným způsobem přispěje k realizaci našeho cíle stát se jedničkou mezi asijskými automobilovými značkami," sdělil dokonce provozní ředitel Hyundai Motor Europe Thomas Schmid.

Dosavadních dvou generací tohoto modelu nižší střední třídy se prodalo přes 800 000 kusů. Je tedy reálný předpoklad, že právě nová generace bude tou, která pokoří milionovou hranici. I nadále se model i30 bude vyrábět v závodě Nošovice v České republice.

Jedním z hlavních rozpoznávacích znaků se stane nová "kaskádovitá" maska chladiče, která spoluvytvoří novou identitu značky. 

Oproti druhé generaci se rozměry auta změnily jen mírně. Například rozvor zůstal "na svém" a činí 2650 milimetrů, výška se snížila o patnáct milimetrů (nyní je 1455 milimetrů), šířka se zvětšila také o patnáct milimetrů (1795 mm) a na délku teď auto měří 4340 milimetrů, což je o čtyři centimetry více.

Zavazadlový prostor narostl o patnáct litrů a na pět litrů se přiblížil hodnotě 400 litrů.

Pod kapotou se objeví tři zážehové a jeden vznětový motor. Základní motorizací se stane čtyřválec 1,4 s maximálním výkonem 100 koní, následovat bude tříválcový litrový turbomotor (120 koní) a nabídku agregátů spalujících benzin uzavře zbrusu nová přeplňovaná jednotka 1,4 GDI s výkonem 140 koní.

Zájemci o naftový motor budou moci zvolit jednu ze tří výkonových variant agregátu 1,6 (95, 110 a 136 koní).

Motory budou propojeny buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.

K vylepšení jízdních vlastností by měla přispět tužší karoserie (o 22 procent v porovnání s předchůdcem). Díky nadpolovičnímu podílu použitých vysokopevnostních ocelí se současně podařilo snížit její hmotnost o citelných 28 kilogramů. Další změnou k lepšímu má být o deset procent strmější řízení.

Třetí generace i30 samozřejmě dostane množství nových komfortních a bezpečnostních asistenčních systémů. Na palubě se tak ocitne autonomní nouzové brzdění s upozorněním na nebezpečí čelní kolize, adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, informování o omezení rychlosti a asistent dálkových světel. Nová "itřicítka" rovněž upozorní řidiče na jeho únavu.

Pro případ nehody je tu ještě sedm airbagů.

Základní verze audiosystému má pětipalcový dotykový displej s integrovanou zadní kamerou, za příplatek bude k mání osmipalcový displej navigačního systému. Zákazník s ním získá zdarma i sedmileté předplatné na služby TomTom Live.

Mobilní telefon půjde ve speciální přihrádce nabíjet bezdrátově. Sedačky mohou být vyhřívané i odvětrávané.

Vůz se bude pohybovat na kolech s průměrem od patnácti do sedmnácti palců. Při objednávání se zákazník rozhodne pro jednu ze tří barevných variant interiéru a jeden z dvanácti nabízených laků. Tři z nich jsou dokonce perleťové.