Tržby českých internetových obchodů dosáhnou letos přibližně 100 miliard korun. Také v dalších letech rychle porostou. Příkladem úspěchu českého on-line trhu je společnost Alza, která se jako první český e-shop dostala do žebříčku pěti set největších firem ve střední Evropě. Každoročně ho podle výše tržeb sestavuje společnost Deloitte a HN jej mají exkluzivně k dispozici.

"Počtem nakupujících na internetu jsme i v porovnání se západní Evropou relativně vysoko. Nejsme pupek světa, ale ve srovnání se střední a východní Evropou máme zřetelně navrch," říká Josef Kotrba, vedoucí partner společnosti Deloitte v Česku. "V počtu uživatelů sice nevyčníváme, ale v obratech e-shopů na jednoho obyvatele jsme výrazně nad ostatními zeměmi."

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru