Režisér Wim Wenders natočil Krásné dny v Aranjuez, filmovu adaptaci hry rakouského dramatika Petera Handkeho. A natočil ji ve 3D, aby diváky intimněji vtáhl do dialogu o tom, jak muži vidí ženy a jak ženy vnímají muže.

Slavný německý režisér to řekl ve čtvrtek na filmovém festivalu v Benátkách, kde svůj snímek představil. Jde o jeden z dvaceti titulů, které zde budou usilovat o hlavní cenu soutěže, takzvaného Zlatého lva. Ta bude vyhlášena 10. září.

Ve filmu se jednoho letního dne v zahradě na kraji Paříže posadí muž se ženou a začnou si vyměňovat názory na lásku a svobodu. Zaobírají se vzpomínkami i nevyřčenými touhami.

Jejich vzájemný vztah divákovi zůstává nejasný. To, že na zahradním stolu mezi nimi leží jablko, ale zjevně odkazuje na Adama a Evu v biblické Rajské zahradě.

Režisér Wim Wenders, jenž svůj první celovečerní film natočil roku 1970, získal mnoho festivalových cen. Na festivalu v Benátkách již jednou uspěl – v roce 1982.

„Natáčet ve 3D jsem se nyní rozhodl kvůli tomu místu. Chtěl jsem tam vzít také vás, diváky,“ řekl Wenders na tiskové konferenci v Benátkách.

Prohlásil, že 3D vnímá jako filmařsky velice křehký jazyk. „Je to velmi vlídná technologie. Když ji používáte přirozeně, odpovídá tomu, co člověk vidí svýma dvěma očima,“ tvrdí režisér. „Nenapadá mě jiný způsob, jak jinak bych vás do toho prostředí mohl vtáhnout.“

Ve snímku účinkují herci Reda Kateb a Sophie Seminová, tedy manželka autora předlohy a dramatika Handkeho.

Jde o první film, jejž jedenasedmdesátiletý Wenders natočil ve francouzštině.

„Když se věci řeknou v němčině, zní těžce. Tenhle film ale sleduji s německými titulky a pokaždé si u toho uvědomím, jakou má v sobě francouzština lehkost. A pokaždé se mi to líbí,“ pravil režisér. „Jiný takový jazyk neznám,“ dodal.