Zdál se to být docela dobrý nápad, když vznikl zákon, podle kterého se všechna auta, u nichž nebyl jasný vlastník, považují za neexistující. Mělo se to stát do poloviny loňského roku. Cíl byl jasný: pročistit rejstřík aut a konečně vyřadit ta, k nimž se nikdo nehlásí.

A mimo jiné donutit majitele aut, která předchozí vlastník odhlásil, ale ten nový je na sebe nepřihlásil, aby si dali papíry do pořádku. Stejně jako u mnoha jiných "dobrých nápadů" se ale ukázalo, že i tento má své pořádné chyby.

Oproti původním předpokladům, že jde o pár desítek vozů, se ukázalo, že aut v takzvaném polopřevodu je zhruba 700 tisíc.

Druhým překvapením bylo, že nejde jen o problém autobazarů, které vcelku logicky polopřevody preferovaly, protože v jejich případě skutečně neexistuje důvod, proč by na sebe měly přepisovat auto. Ale že se týká také těch, kteří si auta kupují na úvěr a nekontrolují, na koho je auto napsáno − jestli na ně, nebo na prodejce.

A konečně vznikl problém s povinným pojištěním. Ve chvíli, kdy kvůli právní ochraně není možné propojit databáze registru vozidel a povinného ručení a v tomto "právním vakuu" přijde bouračka, není jasné, kdo by měl škodu zaplatit. Protože když je dnes auto v polopřevodu, právně neexistuje.

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?