Ruský trh se velice změnil od toho před sankcemi a propadem cen nerostných surovin a podle Čechů, kteří v Rusku pracovně působí, už ani v budoucnu nebude jako před rokem 2014. Aktuál­ně nejtěžší pro české exportéry je přizpůsobit se novým podmínkám − nové ruské politice vůči dovozu. Vše se točí kolem magického slovíčka importozaměščenije, což znamená náhradu dovozu zahraničního zboží domácí produkcí.

"Šanci na úspěch mají v současné době na ruském trhu firmy, které jsou tam zavedené delší dobu a mají tam svého zástupce, nebo firmy, které jsou odhodlány vstoupit do státního programu importozaměščenie a lokalizace," popisuje Ludmila Brodová, vedoucí kanceláře agentury CzechTrade v Petrohradu. Z toho důvodu začaly jak ruské firmy, tak i společnosti exportující do Ruska usilovně hledat cesty, jak tato nařízení akceptovat a přitom nepřijít o podíl na ruském trhu, případně jej i zvýšit. Mnohem více než dříve zakládají společné podniky, jejichž cílem je rozjet výrobu na ruském území.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.