Německá automobilka Volkswagen by měla zvážit nákupy majetkových podílů ve svých klíčových dodavatelích, aby předešla dalším případným sporům s nimi. Řekl to v pátek šéf závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh poté, co spor s dvěma dodavatelskými firmami vedl k pozastavení produkce automobilů VW v několika továrnách.

Volkswagen dostal souhlas k úpravám dalších 460 tisíc naftových aut. Svolat tak může Pola nebo Ibizy - čtěte ZDE

"Možná že kvůli tomu, co jsme zažili v minulých dnech, bychom mohli potřebovat dodatečný systém, který by tato rizika snížil," řekl Osterloh agentuře DPA. "Jednou z myslitelných možností jsou menšinové podíly nebo opce na jejich koupi," dodal. Vzorem tohoto přístupu by podle něj mohla být japonská Toyota, která má podíly v řadě svých dodavatelů.

Společnosti ES Automobilguss a Car Trim kvůli neshodám s Volkswagenem přerušily skupině dodávky. Volkswagen musel tento týden přerušit výrobu modelů Golf v domovské továrně ve Wolfsburgu, problémy měly dopad i na další závody a spor ovlivnil téměř 28 000 zaměstnanců Volkswagenu. Ve středu se obě strany dohodly na urovnání sporu a obnovení dodávek.