Vedení hlavního města chce zavést jednotný styl svých plakátů v ulicích. Najalo si proto předního designéra Pavla Fuksu, který se v minulosti podílel například na přípravě kampaně pro amerického prezidenta Baracka Obamu.

S pomocí nových plakátů chce magistrát informovat své občany a turisty o aktuálních tématech, která se jich bezprostředně týkají. "Témata se budeme nově snažit prezentovat tímto způsobem, který má jednotný styl a vizuální identitu," říká primátorka Adriana Krnáčová.

"Hlavním měřítkem je jednoduchost," vysvětluje Fuksa, podle kterého mají být díky jeho vizuálům jednotlivá aktuální témata srozumitelná pro všechny.

Jedenáct nových plakátů, které jsou nyní hotové, stálo 96 tisíc a budou sloužit hlavně pro venkovní kampaně.

Prvními třemi tématy jsou nová karta MHD Lítačka, přeměna Malostranského náměstí a zákaz segwayů s nápisy Lítejte po Praze svobodně, Auta jsou out nebo Segway no way!

"Těmito a dalšími podobnými vizuály chceme upozorňovat na možnosti, které hlavní město nabízí, případně na konkrétní opatření schválená radou a zastupitelstvem," dodává primátorka, podle které se město inspirovalo Londýnem, New Yorkem či Paříží.

A vysvětluje, že ocenila hlavně humor, s nímž Fuksa pracuje.

Například u plakátu k Malostranskému náměstí, ze kterého podle Fuksy auta zmizela jako mávnutím kouzelného proutku, odkazuje na víly s kouzelnými hůlkami.

"Ráda bych, aby Praha komunikovala navenek jednotně, aktivní, hravou, ale zapamatovatelnou formou," říká s tím, že plakáty budou vidět na zastávkách
nebo pouličních reklamních nosičích.

Plakáty? Jen mediální únik, kritizuje opozice

Opoziční zastupitelé poslední kroky primátorky kritizují. Vadí jim, že stále mluví o mediálně zajímavých novinkách, ale přitom se zapomíná na důležité projekty.

"Co týden vystoupí s nějakým tématem, kde se získávají body, ale reálně Praha nikam nepostupuje a nic se neděje," řekl Vladimír Novotný z TOP 09.

Právě představení plakátů je podle něj jen dalším mediálním únikem před důležitými projekty, které se mají řešit.

"Metro D je zastavené, co bude s okruhem kolem Prahy? Dostaví se? Neslyšel jsem o tom, že by se řešení nějak přiblížilo. Mluví se tady jen o mediálně vděčných tématech. Mluví se o tom, jak bude magistrála proměněna na bulvár, ale kudy budou jezdit auta? Téma se nakousne, ale nedotahuje se do konce," kritizuje Novotný.

Praha představila 15. srpna nové plakáty od designéra Pavla Fuksy, chce jimi upozorňovat na důležitá témata.