Výzkum, výzkum, výzkum. To je heslo naší doby. Potřebujeme vědět tolik věcí, abychom pochopili chování nákupní, spotřební, sociální, volní, mimovolní, molární, molekulární, a k tomu nám slouží studie, které publikují snad všichni, marketingovými agenturami počínaje a Evropskou komisí konče. Jednou ze základních otázek, která ovlivní budoucnost nás všech, je chování mladé generace. Jací jsou dnešní mladí lidé? Jsou to opravdu sobci, kteří jen sedí před obrazovkou nebo zírají na displej svého mobilu? Vždyť na hlavní stránce časopisu Time vyšel v roce 2013 titulek "The ME ME ME GENERATION" s podtitulem "Millenials jsou líní, mají narcisistické sklony a stále žijí s rodiči".

Jako millenials nebo generace Y jsou označováni ti, kteří se narodili mezi lety 1981 a 1999, generace Z následuje po nich, to jsou dnešní šestnáctiletí. Všechny výzkumy se snadno shodnou v tom, že tato mladá generace vyrůstala obklopená novými technologiemi v období globalizace. A pak již nacházíme různá tvrzení, ze kterých generace Y moc sympaticky nevychází. "Chtějí vše a chtějí to hned," tvrdí jedni kolegové. A další přidávají: "Je to sobecká generace, zahleděná sama do sebe, která se vyžívá v selfíčkách." Já na dnešní mladé generaci vady neshledávám a ani nevidím žádnou šokující změnu chování, a to ani v porovnání s mou generací (jsem baby boomer) či generací X, narozenou po roce 1960. Souhlasím ale s tím, že mé mládí globalizace rozhodně neprovázela a diplomovou práci jsem psala na psacím stroji, bez Googlu.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru