Americká oděvní společnost Polo Ralph Lauren se v prvním finančním čtvrtletí propadla do ztráty 22 milionů dolarů (532 milionů korun). Na vině jsou nižší tržby i výdaje spojené s celkovou reorganizaci firmy. Ke kýženému snížení nákladů má pomoci uzavření desetiny prodejen.

Pokles tržeb za minulé čtvrtletí oznámil ve středu také americký výrobce módních doplňků Michael Kors Holdings. Oba výrobci luxusního zboží mají nyní tržní kapitalizaci kolem 8,5 miliardy dolarů (přes 190 miliard korun).

Módní značka Ralph Lauren se změní. Nové kolekce půjdou do obchodů rychleji, rozšíří se prodej kabelek - čtěte ZDE

Čisté příjmy Polo Ralph Lauren za čtvrtletí klesly o čtyři procenta na 1,55 miliardy dolarů, překonaly však odhady. Nečekaně lepší byl také upravený zisk na akcii ve výši 1,06 dolaru. Analytici v anketě společnosti Zacks Investment Research čekali zisk 89 centů.

Generální ředitel Stefan Larsson, který otěže firmy převzal koncem loňského roku od zakladatele Ralpha Laurena, odstartoval výrazné změny, snižuje náklady a zaměřuje se na značky, které firmu proslavily po celém světě. S tím souvisí také agresivní propagace hlavní značky, která oblékla například americký olympijský tým, uvedla agentura AP.

Nečekaně výrazný pokles čtvrtletních tržeb dnes vykázala americká značka módního zboží Michael Kors. Uškodil jí silný dolar, který odradil turisty od nákupu jejích kabelek a módních doplňků, ale i skutečnost, že do amerických obchodů přicházelo méně zákazníků, kteří raději nakupovali přes internet.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Čtvrtletní tržby sice nepatrně vzrostly a dosáhly 987,9 milionu dolarů, tržby v obchodech otevřených déle než rok se ale propadly o 7,4 procenta. Analytici v anketě společnosti Consensus Metrix počítali s poklesem pouze o 4,7 procenta.

Poptávka po módních doplňcích značky Michael Kors se ve čtvrtletí zvyšovala v Evropě, kde byl zájem hlavně o drobné kožené zboží či sportovnější obuv. Prodej kabelek a hodinek ale slábl, podotkl generální ředitel firmy John Idol.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru