Za tři měsíce budeme vědět, kdo na další čtyři roky stane v čele svobodného světa. Obě postavy, mezi nimiž si Američané vybírají, ale trhají historické rekordy v neoblíbenosti. Hillary Clintonová se příčí 53 procentům obyvatel Spojených států, zatímco Donald Trump hned 60 procentům. Vyplývá to z aktuálních zprůměrovaných dat různých výzkumných ústavů na renomovaném serveru RealClearPolitics.com.

Proč jsou na tom oba tak bídně? Začněme Clintonovou. Osmašedesátiletá bývalá první dáma USA má renomé bezduché oportunistické mašiny. Takové, která takřka po vzoru Franka Underwooda z populárního politického seriálu Dům z karet (v angličtině House of Cards) symbolizuje všechnu washingtonskou zkorumpovanost − viz neprůhledné, stále pořádně nevysvětlené platby na účet nadace Clinton Foundation i ze strany mnohých zahraničních vlád.

Pak je tu také prolhanost, což dokládají trapné vytáčky Clintonové kolem obřího skandálu s utajovaným soukromým serverem, z něhož navzdory všem pokynům coby ministryně zahraničních věcí vyřizovala pracovní poštu.

A do třetice je to zatuchlost, neboť stejně jako v roce 2008, kdy do Bílého domu kandidovala poprvé, Clintonová nepřichází se žádným srozumitelným poselstvím.

Jenže obnošená, proradná a podivnými penězi naditá vesta mnohým v USA připadá stále snesitelnější než žlutá přehazovačka vyztužená nenávistí, arogancí a tupostí, vydávajícími se za odvahu "říkat věci napřímo".

Proto v průzkumech, jako jsou i ty zmíněné ohledně neoblíbenosti, vítězí šedivá konfekce se značkou Hillary nad velkohubou, pomstychtivou a popudlivou sytě rudou kšiltovkou Donalda Trumpa.

Leč pozor na jednu věc. Tu čepici krášlí heslo Make America Great Again (Ať je Amerika opět velkolepá), což je v zásadě trefné poselství vzhledem k dnešní době, kterou ve Spojených státech charakterizují frustrace napříč společností, zejména mezi bělošskou populací.
Donald Trump není rebelem bez příčiny.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru