Olympijská symbolika patří k nejcennějším a také nejlépe chráněným značkám na světě. Marketingové spojení s pěti propojenými kruhy se podle mluvčího Českého olympijského výboru (ČOV) Marka Brodského sponzorům olympijského hnutí rozhodně vyplácí. Jako argument uvádí částky, kterými firmy českým olympionikům dohromady přispívají.

"Pokud dojde k naplnění všech závazků, dosáhnou za čtyřleté období příspěvky současných partnerů olympijského týmu až pěti set milionů korun," říká Brodský. Čtyřletý olympijský cyklus, na který se smlouvy se sponzory sjednávají, přitom "doběhne" právě letos po olympijských hrách v brazilském Riu de Janeiru. Ty budou ještě podporovat tři generální a osm oficiálních partnerů s dalšími sedmi tuzemskými dodavateli. 

Zda olympijská značka přiláká více peněz českých sponzorů než v době olympiády v Londýně či Pekingu, není zřejmé. O sumě kolem 500 milionů mluvili lidé z Českého olympijského výboru i v roce 2008, ovšem o tom, jaká byla skutečnost, se vlastně neví. Český olympijský výbor totiž konečnou částku nezveřejnil. 

To, jaké jsou skutečné náklady na sponzoring, pak olympijský výbor i jeho partnerské firmy tají ještě pečlivěji. Sumy se už dekádu pohybují v řádu jednotek až desítek milionů. Menší partneři však dokážou svou značku s olympioniky spojit i za statisíce. Příkladem může být výrobce hodinek Prim. Ten své chronometry s cenou udávanou ve vyšších desítkách tisíc věnuje všem českým sportovcům, kteří v Riu dosáhnou na medaile.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se