Mít možnost prakticky kdekoliv zastavit a rozložit si svůj vlastní pohodlný pokoj je lákavá myšlenka, která dráždí cestovatele už desítky let. Možná od doby, kdy se poprvé představil Volkswagen Type 2, známý také jako Bus. Předchůdce dnešního Volkswagenu Multivan už v padesátých letech existoval také jako takzvaný Camper, tedy obytný vůz. Protože si ho zvlášť oblíbily "květinové děti" hippies, jejichž centrum bylo na západním pobřeží USA, vyrábí německá automobilka tento kempovací model pod názvem California. Teď je na trhu jeho nejnovější verze, kterou HN vyzkoušely.

Volkswagen California je vůbec nejprodávanějším obytným vozem v Evropě. Za část jeho úspěchu může bezesporu jeho kompaktní balení. Slovo "kompaktní" se sice na první pohled zdá být u pět metrů dlouhého a dva metry širokého vozu zvláštní, ale při srovnání s ostatními kempovacími auty dostává váhu. Většina z nich je podstatně větší. To na jednu stranu znamená, že nabízí víc životního prostoru, na druhou je ovšem nutné počítat s celou řadu kompromisů. Jde třeba o horší jízdní vlastnosti, omezenou rychlost nebo vyšší poplatky na dálnici. Stejně tak může být i omezen jejich vjezd do měst. Nic z toho se Californie netýká. Navenek jde jednoduše o běžnou dodávku, jejíž příslušnost k obytným vozům odhalí jen pár detailů.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se