Mnohem častěji než dříve mění letos automobilky působící na tuzemském trhu své ceníky. A většinou zdražují.

Zájemci o koupi nového vozu tak mají oproti dřívějším časům těžší orientaci. Cenovky u některých vozů se jen během první poloviny letošního roku změnily už několikrát, třeba i oběma směry. Zvyšování cen ale v době, kdy trh poměrně razantně roste, převládá.

 "Je to skutečně tak, v porovnání s minulými zvyklostmi letos nastal trend mnohem častějších úprav cenovek, přičemž hodně značek už nemění ceny plošně u všech nabízených modelů, ale dost často jen u některých typů aut. A dokonce i pouze pro určité stupně výbav nebo motorizace," uvádí Martin Lankaš ze serveru Vybermiauto.cz, který se sledováním pohybu cen nových aut v Česku zabývá.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru