S akciemi nápojářské skupiny Kofola se už osm měsíců obchoduje na pražské burze. Malí, takzvaní retailoví investoři, na které se firma emisí svých akcií soustředila, ale zatím příliš důvodů k radosti nemají. Od emise s cenou 510 korun za akcii Kofola umazala z každé investory vložené stokoruny 15 korun.

V pondělí po konci burzovního obchodování oznámila Kofola výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí roku. V prvním pololetí letošního roku utržila Kofola 3,5 miliardy korun, meziročně o 3,3 procenta více. Jako hlavní výzvu označila společnost polský trh, kde firma nyní připravuje "zásadní opatření, která mají do budoucna přinést stabilní růst".

Především aktivity Kofoly na polském trhu stály za poklesem klíčových skupinových ukazatelů ziskovosti. Například provozní zisk EBITDA (před úroky, daněmi a odpisy) dosáhl 514 milionů korun, o 15 procent méně než za stejné období loni.

"Trh s nealkoholickými nápoji obecně mírně roste, pokračuje však pokles cen v kategorii kolových nápojů a sirupů," uvedl generální ředitel Kofoly Jannis Samaras.

O akcie není velký zájem

Na růst ceny akcií to zatím příliš nevypadalo. A příliš to nevypadalo ani na to, že by drobné lokální investory možnost zhodnotit své peníze prostřednictvím akcií Kofoly vůbec nějak lákala.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se