Ve světě informačních technologií končí firma, která v 90. letech stála u masového rozšíření internetu, vyhledávání na něm a e-mailových schránek zdarma. Hlavní aktivity společnosti Yahoo koupil za téměř pět miliard dolarů americký telekomunikační operátor Verizon Communications, který firmu začlení pod svoji internetovou divizi AOL. Ta patří také
k novým akvizicím operátora. Loni za ni zaplatil 4,4 miliardy dolarů.

I přes úspěšný prodej nemají v Yahoo důvod k velkým oslavám. Na přelomu let 1999 a 2000, kdy byla firma na vrcholu, přesahovala její hodnota 100 miliard dolarů. Rok nato ale splaskla internetová bublina. Ukázalo se, že návratnost mohutných investic do on-line byznysu bude nižší, než se čekalo. Yahoo pak už nikdy nedokázalo chytit druhý dech. Navzdory tomu za něj byl Microsoft v roce 2008 ochoten zaplatit téměř 44 miliard dolarů. Yahoo se tehdy pokusu o převzetí konkurencí ubránilo. Teď stačilo Verizonu nabídnout přibližně desetkrát méně.

Infografika

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru