Ve světě informačních technologií končí firma, která v 90. letech stála u masového rozšíření internetu, vyhledávání na něm a e-mailových schránek zdarma. Hlavní aktivity společnosti Yahoo koupil za téměř pět miliard dolarů americký telekomunikační operátor Verizon Communications, který firmu začlení pod svoji internetovou divizi AOL. Ta patří také
k novým akvizicím operátora. Loni za ni zaplatil 4,4 miliardy dolarů.

I přes úspěšný prodej nemají v Yahoo důvod k velkým oslavám. Na přelomu let 1999 a 2000, kdy byla firma na vrcholu, přesahovala její hodnota 100 miliard dolarů. Rok nato ale splaskla internetová bublina. Ukázalo se, že návratnost mohutných investic do on-line byznysu bude nižší, než se čekalo. Yahoo pak už nikdy nedokázalo chytit druhý dech. Navzdory tomu za něj byl Microsoft v roce 2008 ochoten zaplatit téměř 44 miliard dolarů. Yahoo se tehdy pokusu o převzetí konkurencí ubránilo. Teď stačilo Verizonu nabídnout přibližně desetkrát méně.

Související
...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?