Společnost RWE Distribuční služby nasadila ve spolupráci s tradičním českým partnerem SAP, společností KCT Data, řešení SAP Workforce Management, doplněné o mobilní aplikaci KCT Data mTechnician. Pomocí tohoto řešení nyní může RWE efektivněji rozvrhovat práci svých zaměstnanců v terénu. Dispečeři v každém okamžiku přesně vědí, kde se který pracovník nachází a jaká je jeho odborná kvalifikace. Díky tomu mohou poslat na místo případné poruchy vždy ty správné odborníky. Příslušný pracovník se o zadání pracovního úkolu dozví prostřednictvím softwaru v tabletu, v němž zároveň zaznamenává postup práce. Systém byl nasazen v dubnu 2015 a zkušenosti z prvního roku provozu ukazují, že přinesl výraznou úsporu času i nákladů a pomohl zkrátit dobu servisních zásahů. Díky zvýšení efektivity práce RWE ušetří přibližně 17 000 hodin pracovní kapacity svých zaměstnanců každý rok.

Nový systém využívá 40 dispečerů a 850 terénních inspektorů RWE, kteří namísto každodenního dojíždění na pracoviště kvůli předání instrukcí pro nadcházející směnu obdrží pokyny a navigační údaje GPS do svého tabletu. Zaměstnanci pak posílají potvrzení o tom, že jsou na cestě k přidělenému úkolu, a následně také informaci o zahájení nebo ukončení práce. V elektronické mapě na mobilním zařízení mají navíc k dispozici aktuální přehled všech plynárenských objektů, trasy plynových přípojek a další potřebné údaje. Systém zpracovává 2500-3000 pracovních příkazů denně, což z něj činí jedno z největších řešení svého druhu v Evropě.

"Přínosy nového systému vidíme především v lepším plánování pracovních příkazů, což přináší vyšší efektivitu práce našich lidí v terénu. Díky omezení cestování do centrály a optimalizaci tras k místům zásahu jsme zkrátili dobu nutnou k vyřešení situace i ušetřili pohonné hmoty. Povedlo se nám také odstranit 80 procent papírové administrativy a získali jsme lepší data pro analýzu stavu, plánování a rozhodování topmanagementu," říká Pavel Harasim, projektový manažer RWE.

SAP

 

Článek byl publikován v ICT revue 6/2016.

Související