Co byste řekli na investici, která přinese každý rok větší výnos? A bude se to s železnou pravidelností opakovat nejméně 25 let v řadě? Něco takového splňuje skupina akcií, které se říká "dividendoví aristokrati". Jde o firmy, které dlouhodobě dokázaly každý rok navyšovat dividendu bez ohledu na to, že burzami mezitím zatřásla technologická bublina, světová finanční krize nebo propad cen komodit. A není pochyb o tom, že zvládnou i brexit.

Vynikajících výsledků dosáhly mimo jiné akcie známých společností jako Coca-Cola, McDonald's nebo Procter & Gamble. Tyto firmy spojuje i to, že na první pohled mohou působit jako poměrně nudné. Jejich tržby rostou pomalu, protože nepodnikají v dynamických odvětvích. Ale právě v předvídatelnosti a spolehlivosti je jejich největší síla.

Zatím jste si přečetli 60 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru